Zwroty i reklamacje
Niniejszy punkt określa zasady zwrotów i reklamacji wspólne dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności tych dotyczących Produktów, Usług Elektronicznych, Umów Sprzedaży oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
Podstawa prawna i zakres odpowiedzialności określone zostały prawem obowiązującym powszechnie w RP, wyszczególnionymi w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
Wszystkie towary dostępne w Sklepie są zgodne z opisem, oryginalne i pochodzą z legalnego źródła. Zdjęcia produktów mogą nieznacznie różnić się od stanu rzeczywistego, ponieważ Sprzedawca nie odpowiada za ustawienia parametrów technicznych monitora Kupującego i wynikające z tego rozbieżności kolorystyczne.
Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni od otrzymania zamówienia bez podania przyczyny. Uzupełnić...
Do odsyłanych produktów należy dołączyć paragon lub inny dokument potwierdzający zakup, informację o wadzie produktu oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu / reklamacji do pobrania pod linkiem:
W przypadku potwierdzenia, że dany produkt posiada wadę, Klientowi będącemu jednocześnie konsumentem przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej, zakupionej przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
Na potrzeby złożenia reklamacji Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z obsługą Sklepu:
- pisemnie na adres:
- lub wypełniając formularz reklamacyjny na stronie ww. ..... w celu zgłoszenia reklamacji
- drogą mailową:
W opisie reklamacji należy podać:
1. Informację i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, szczególnie typ problemu i datę jego wystąpienia lub brak zgodności z umową;
2. Żądanie doprowadzenia do zgodności z umową lub obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy lub innego roszczenia;
3. Dane kontaktowe składającego reklamację – przyśpieszy to identyfikację Kupującego i powiązanie z nim transakcji, co ułatwi cały przebieg rozparzenia reklamacji.
Są to jedynie zalecenia i nie mają wpływu na pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Składający reklamację zobowiązany jest do powiadomienia Sklepu w razie zmiany danych kontaktowych podanych wcześniej.
Do reklamacji można dodatkowo załączyć zdjęcia, dokumenty lub Produkt związane z przedmiotem reklamacji. Obsługa może także zwrócić się do Kupującego z prośbą o dostarczenie takich dowodów lub innych dodatkowych informacji, jeśli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie zgłoszonej reklamacji.
Rozpatrzenie reklamacji następuje nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania jej od Klienta, o czym zostanie on niezwłocznie poinformowany. Sprzedający udzieli odpowiedzi na reklamację za pośrednictwem trwałego nośnika na dane podane przez reklamującego i w sposób określony przez niego.
Sklep zaspokoi uznane za zasadne roszczenia Klienta w sposób określony przepisami prawa, t.j.:
- poprzez naprawę,
- wymianę produktu uszkodzonego na inny pełnowartościowy,
- zwrot ceny produktu i innych należności
- poprzez zaoferowanie mu innych, dostępnych w Sklepie produktów
Koszty związane z odesłaniem reklamowanego artykułu Sklep zwraca w ciągu X dni roboczych od rozpatrzenia reklamacji. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni Sklep nie zwraca kosztów wysyłki. Zwracane oraz reklamowane produkty należy odesłać przesyłką pocztową (listem poleconym) lub w inny wskazany przez obsługę Sklepu sposób, na podany adres: xxxx
Klienci, którzy w świetle prawa nie są konsumentami, nie są objęci prawem rękojmi. W tym przypadku Sklep rozpatruje indywidualnie wnioski o zwroty i reklamacje.
Informacje o pozasądowych możliwościach rozwiązania reklamacji można odnaleźć na stronach:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- mailowo na: porady@dlakonsumentow.pl.